פיתוח גוף
אם אתם חושבים על פיתוח גוף ופיתוח שרירים ושואלים את עצמכם את השאלה כיצד נכון לפתח שרירים בגוף. כדאי שתקראו את הכתבה הבאה שנכתבה על ידי מאמנת כושר אישית של בראבו פיט.
פיתוח גוף

רבים מאנשים שמתחילים להתאמן ובעיקר גברים, עושים זאת בראש ובראשונה במטרה לבנות גוף שרירי וחטוב. כדי לפתח שריר צריך לספק לו את המרכיבים הדרושים לו בבנייתו ולכן מעבר לאימונים סדירים חשוב להקפיד על תזונה נכונה ואורח חיים קפדני ובריא ובנוסף יש צורך בריכוז גבוה של הורמון הגברי טסטוסטרון. ומומלץ להתאמן עם מאמן כושר אישי על מנת לעשות זאת נכון ולראות תוצאות.

מסת שריר גבוהה

אם אתם חושבים להגיע לרמת מסת שריר גבוה בגוף ולמצב המכונה היפרטרופיה חשוב לבנות תכנית אסטרטגית וממוקדת על מנת להגיע לתוצאות ממשיות. מה שחשוב לציין זה שעל מנת לפתח גוף שרירי בדרך נכונה צריך להיות עליה איטית במסה והרבה סבלנות. בדיוק כמו שאנשים שרוצים לרדת במשקל צריכים לעשות זאת באופן הדרגתי, איטי ומבוקר כך גם אנשים שרוצים לעלות במשקל גופם באמצעות הוספת מסת שריר ולא שומן חייבים לדעת להתנהל נכון וחייבים הרבה סבלנות. כיוון שמי שממהר לעלות שריר וחושב שיעשה זאת באמצעות אכילת חלבונים בכמות גבוה מידיי או תוספי מזון וסטרואידים אנבוליים או באמצעות תרגילי משקולות לא מבוקרים או רבים מידי בעצם יפגעו בגופם בכך שיעלו ברקמות השומן של הגוף ויכלים להגיע למצב של הרס שריר. לכן הדרך הנכונה לעשות זאת היא מאמן כושר אישי בשילוב עם תזונאי קליני, שיתאימו עוברכם את התזונה הנכונה, את כמות תוספי המזון שצריך לקחת ואת תרגילי הכושר הנכונים לכם.

פיתוח גוף ותחרויות

ישנם אנשים שמטרתם לפתח גוף שרירי על מנת להשתתף בתחרויות מקומיות ארציות ובן לאומיות. אנשים אלו צריכים לשמור על אורח חיים בריא, קפדני וקשה ועל מוטיבציה גבוהה להצלחה. זה לא קל וזו אחת הסיבות שרק מעטים מצליחים להגיע לרמות גבוהות של פיתוח גוף ולהשתתף בתחרויות. ישנם תחרויות כמו מר אולימפיה שלא רק גודל השריר ועיצובו זה מה שקובע אלא נותנים ניקוד גם על פרופורציות בין שרירים.

על תזונה ופיתוח גוף

כדי לפתח שריר צריך להקפיד על תזונה נכונה ולאכול לאורך כל היום כמות מספקת של חלבונים ופחמימות. וחשוב להקפיד על בין 4 ל- 6 ארוחות ביום.

חלבונים

הם אבני הבניה של השריר אנשים שמתאמנים זקוקים לכמות גדולה יותר משאר האוכלוסייה. הטווח אצל מתאמנים הוא בין 1.2 ל2- גרם לכל ק"ג ממשקל הגוף.

ישנם מצבים שצריך לקחת אבקות חלבון ותוספי תזונה שלרוב זוהי דרך קלה יותר להכניס את הכמות הדרושה של חלבונים אך מוטב ואפשרי לעשות זאת גם על ידי ארוחות ללא תוספים, זאת בהתייעצות עם תזונאי קליני.

פחמימות

הפחמימה היא מקור אנרגיה עקרי לגוף כאשר ישנם 2 סוגי פחמימות שהם:
פחמימה פשוטה ופחמימה מורכבת.

פחמימה פשוטה
מקורה בסוכר ופירות והיא גורמת לשינוי מהיר ברמת האינסולין בדם ולכן היא נותנת אנרגיה לטווח מהיר אך קצר.

פחמימה מורכבת
שמקורה בדגנים מלאים והיא נותנת אנרגיה לאורך זמן רב יותר.
לא מומלץ לצרוך הרבה פחמימות פשוטות כי הם מעלות מהר את האנרגיה אך גם גורמות למצב של "נפילת אנרגיה" מהירה והם גם מפריעות לחילוף החומרים בגוף.

חשוב לצרוך יותר פחמימות מורכבות לאורך כל ארוחות היום ובנוסף לפני ואחרי אימון.

מה לאכול לפני ואחרי אימון משקולות לפיתוח גוף?

חשוב לפרוס את כמות החלבונים והפחמימות לאורך כל ארוחות היום.
מיד לאחר אימון כוח יש לאכול מנת חלבונים ופחמימות פשוטות מה שיסייע בהחזרת אנרגיה לגוף בדרך מהירה. וכשעה עד שעתיים מהאימון לאכול שוב מנת פחמימות מורכבות.

אז מה בעצם חשוב לעשות כדי להגיע למצב של פיתוח גוף?

הקפדה על תזונה נכונה ומבוקרת ועל תפריט שכולל צריכת חלבונים ופחמימות בכמות הנדרשת ופריסת חלבונים ופחמימות לאורך כל ארוחות היום בנוסף לאחריי האימון.
להקפיד על לפחות 3 אימונים בשבוע!
להקפיד על שעות שינה מספקת לפחות 7-8 שעות שינה.
לבנות אימון נכון עם מספר חזרות, סטים וזמני מנוחה בין הסטים המתאימים למטרת פיתוח הגוף ולרמת הכושר של המתאמן.

בעיתיות בפיתוח גוף

לעיתים אנשים לא נעזרים באנשי מקצוע כמו דיאטן קליני ומאמן כושר אישי מקצועי ומסתמכים רק על הידע שלהם. דבר זה גורם לעיתים רבות לכישלון ולפרישה מאימוני הכושר ולעיתים רבות לעליה גבוהה בשומן ו/או לחוסר התקדמות. נשים ילדים ופיתוח גוף - לנשים וילדים קשה הרבה יותר לפתח גוף ברמות תחרותיות כיוון שאין להם את הורמון הטסטוסטרון בגוף.

אז מי יכול וכשיר לפתח גוף?

ברמת העיקרון, כל אדם בריא, בעל מוטיבציה גבוה שיקפיד על תזונה נכונה ועל פעילות גופנית סדירה עם הרבה נחישות אנו ממליצים לכם להזמין מאמן כושר אישי מחברתנו, בראבו פיט ולהגשים לכם חלום.

להרשמה ולמידע נוסף
מלאו פרטים
*
שם פרטי ושם משפחה
*
טלפון
*
עיר / יישוב מגורים
*
אימייל
שלח
להרשמה ולמידע נוסף
מלאו פרטים
*
שם פרטי ושם משפחה
*
עיר / יישוב מגורים
*
טלפון / אימייל
שלח
מאמני כושר לפי איזורים
מתכוני בריאות