מתכון לדג סלמון בתנור
דג סלמון מכונה גם אלתית והוא גדל גם בבריכות וגם בטבע. ישנם שני סוגי דגי סלמון שהם: דג קנדי ודג נורווגי. דג סלמון הנורווגי ידוע בסגולות בריאותיות גבוהות יתר מגד סלמון קנדי. דג סלמון הוא בעל שומן מהסוג הבריא ודל בשומן רווי. בבשר הדג כמות גבוה של חלבון, אומגה 3, אשלגן וסלניום.

על אף שדג סלמון גדל כיום לרוב בבריכות ויש חשש לרעלים כמו כספית נמצא כי דווקא דג סלמון כמויות נמוכות יחסית של מתיל כספית.

דג סלמון מומלץ לנשים הרות ומניקות בשל סגולותיו הבריאותיות הרבות.
מצרכים

4 פרוסות סלמון

שמן זית כתית מעולה

חצי ראש שום

2 -3 גבעולי רוזמרין

1 לימון טרי

1 לימון חתוך לקישוט ולתיבול נוסף לאחר האפייה.

מלח

פלפל שחור גרוס

אופן ההכנה

לחמם תנור ל180 מעלות.

אם הסלמון עבה מידי מומלץ לחתוך אותו לאורכו , כך הטעם של התיבול נספג טוב יותר.

להניח את גבעולי הרוזמרין עם מעט שמן זית במגש ומעל להניח את הדג לפזר מעל הדג ובצדדיו שום, מלח, פלפל ולימון. ולהזליף מעל שמן זית. לעטוף היטב בנייר אלומיניום. להכניס לתנור לכ 12 דקות. להוציא מהתנור ולסיר את עטיפת האלומיניום להכניס לתנור לכ5-6 דקות נוספות.

להוציא מהתנור להוסיף את פלחי הלימון ואם יש צורך לסחוט עוד מעט לימון מעל.


ובתיאבון

רוצה עוד מתכוני בריאות והמלצות למזון בריא טעים ואיכותי? רוצה לרדת במשקל? לחטב את הגוף? לשמור על הבריאות? השאר לנו פרטים ונתאים לך מאמן כושר אישי או מאמנת כושר אישית שיגיעו עד אלייך.

להרשמה ולמידע נוסף
מלאו פרטים
*
שם פרטי ושם משפחה
*
טלפון
*
עיר / יישוב מגורים
*
אימייל
שלח
להרשמה ולמידע נוסף
מלאו פרטים
*
שם פרטי ושם משפחה
*
עיר / יישוב מגורים
*
טלפון / אימייל
שלח
מאמני כושר לפי איזורים
מתכוני בריאות