ירידה מהירה במשקל ודיאטות רזון קיצוניות
על דיאטה מהירה והשלכותיה, מהי ירידה מהירה במשקל? האם היא מזיקה לגוף? וטיפים כיצד לרדת נכון במשקל בדרך בריאה וטובה.
איזו דיאטה נחשבת לדיאטת בזק או דיאטת כאסח?

ישנם דיאטות מהירות, המכונות דיאטת כאסח. הן מתבטאות בשם: דיאטת כרוב, דיאטת גלידה, דיאטת לחם, דיאטת אורז, דיאטת חלבונים, דיאטת מיצים, דיאטת פופקורן ועוד רבים אחרים.
בנוסף ישנם חברות שמוכרות לנו הבטחות רבות לדיאטה מהירה ומנסות למכור לנו מוצרים כמו גלולות ושיקויי פלאים להרזיה מהירה, ולסתימת התיאבון, תה משלשל ועוד הבטחות לגוף חטוב ורזה תוך ימים ספורים.
המשותף לכולם הוא שמדובר בדיאטה המבוססת על שינוי תזונתי קיצוני ועל גרעון קלורי גבוה.

מדוע קיימות בשוק כ"כ הרבה סוגי דיאטות מהירות?

הכמות הרבה של הדיאטות האלה והחברות שמשווקות אותם גדול כל כך, כנראה לאור הביקוש הרב של האוכלוסייה בדיאטות מהירות. אנשים רבים רוצים לרדת במשקל במהרה בעקבות חתונה מתקרבת, הקיץ הקרב ועוד הרבה סיבות הגורמות לאדם לרצות לבצע דיאטת בזק מהירה.
אני יכולה להגיד לכם כמאמנת אישית שהשאלה הכי נפוצה שאני נשאלת ע"י מתאמנים חדשים היא : "תוך כמה זמן אני אוכל לרדת במשקל?" טבע האדם הוא לרצות תמיד תוצאות בדרך המהירה והקלה ביותר.

האם דיאטה מהירה עובדת?

יתכן ובאמת ישנם צמחי מרפא, גלולות או שיקויים שאכן מדכאים את התיאבון וזה נכון שדיאטות כאסח יגרמו לכם לרדת במהירות במשקל. הרי אם תאכלו כל היום רק חסה ותרעיבו את עצמכם תגיעו למצב של גרעון קלורי ולירידה במשקל.
אך לתזונה השפעה רבה על מערכות הגוף השונות והשפעה על תפקוד הגוף. גופנו זקוק לחומרים שונים על מנת לתפקד כראוי. לכן, התשובה היא שדיאטות אלו יובילו לעיתים לירידה זמנית במשקל אך לעיתים גם לנזק לגופינו.

האם בסופו של דבר תצליחו להגיע למשקל הרצוי?

התשובה היא לא בהכרח! לירידה מהירה במשקל השלכות רבות על גופינו. הנזק שעלול להיגרם עלול להיות קשה ולעיתים בלתי הפיך. הדיאטות המהירות הללו מבוססות על רעב ולא ניתן להתמיד בהם לאורך זמן, כך שבסופו של דבר משמינים בחזרה.

מהם ההשלכות והנזקים של דיאטות מהירות?

ירידה מהירה במשקל גורמת בראשיתה לאיבוד נוזלים.
האטה של קצב חילוף החומרים בגוף - הגוף נכנס למצב של התגוננות ואוגר את השומנים. דבר שיוביל בסופו של דבר להשמנה לעיתים כפולה כיוון שקצב חילוף החומרים בגוף ניזוק. ושנחזור להרגלי האכילה הישנים נשמין שוב ואף יותר.
דגש על איבוד מסת שריר ופחות מסת שומן.
מצב רוח ירוד.
תחושת רעב.
איבוד של ויטמינים ומינרלים החיוניים לגופנו.
לעתים הדבר יכול להוביל לנשירת שיער, עור יבש מידי, או אקנה, קשקשת של העור ועייפות.

דיאטה מהירה - אז למי זה טוב?

דיאטה מהירה טובה רק לחשבונות הבנק של המשווקים אותה.
בנוסף, לעיתים עקב מצב בריאותי קיצוני נדרש לרדת במהירות במשקל למשל אצל אנשים הנזקקים לקיצור קיבה. אנשים אלו לרוב יזדקקו לדיאטה מהירה אך הם חייבים להיצמד לרופא המטפל ולדיאטני קליני על מנת להתאים להם את התפריט הנכון אישית עבורם.

אז כיצד אני ארד במשקל?

התשובה לכך גלומה במילים: בריאות, סבלנות והתמדה!
כדי לרדת במשקל בדרך יעילה ולשמירה על כך לטווח ארוך יש לשנות את הרגלי התזונה בהדרגה. לאכול תזונה בריאה ומאוזנת ולבצע פעילות גופנית מתונה 2-3 פעמים בשבוע. אנו ממליצים לכם להזמין מאמנת כושר אישית או מאמן כושר אישי שילווה אתכם לאורך כל הדרך בירידה נכונה במשקל.

טיפים לירידה במשקל בדרך בריאה

בצעו פעילות גופנית אירובית ואימוני כוח זה הזמן להזמין מאמן כושר אישי לביתכם שיעזור לכם להתמיד ולבצע את התרגילים נכון וגם יחדיר בכם מוטיבציה.
העדיפו לאכול בבית ולא בחוץ - תאכלו אוכל שבו ידועים לכם המרכיבים השונים הקיימים בו, כמות השמן וכמות הסוכר.
מים - מים בששון! – שתו הרבה מים. הקפידו על לפחות 2 ליטרים ביום. מים עוזרים להגיע לתחושת שובע ומסייעים לקצב חילוף החומרים.
אל תוותרו על ארוחת בוקר- ארוחת בוקר הכרחית לתפקוד נכון של המערכות לאחר הצום של הלילה ובנוסף היא תעזור לכם להימנע מכמויות אוכל רבות בארוחת הצהרים כיוון שאז תגיעו אליה פחות רעבים.
אכלו ירקות מכל הצבעים.
אל תתפתו לקנות מוצרים המגדירים את עצמם בריאותיים לפני שאתם בודקים את הערך הקלורי והרכיבים שלהם. הגבילו את כמות האלכוהול הידוע כבעל קלוריות רבות.

הקפידו על תזונה נכונה הכוללת

פחמימות (המספקות אנרגיה עיקרית לגופנו)

חלבונים (המרכיבים כל תא בגופנו ונמצאים בחלק העיקרי של האיברים, השרירים והעור. ואחראיים על התחדשות התאים וחילוף החומרים)

שומנים (החיוניים לתפקוד תקין של הגוף ומספקים חומצות שומן שהגוף לא יכול ליצר בעצמו. לשומנים חלק חשוב בתפקוד המוח, ספיגת חלק מהוויטמינים, טיפול בדלקות ועוד).

לסיכום

לרדת במשקל במהירות זאת פשוט טעות. ירידה מהירה במשקל תגרום לכם לעיתים רבות לנזק לגוף, לחוסר התמדה ולאורח חיים שאינו בריא. המפתח המרכזי לשמירה על אורח חיים בריא היא התמדה ועקשנות. זה הזמן להזמין מאמן כושר אישי או מאמנת כושר אישי שידחוף אתכם קדימה בדיוק למה שאתם צריכים בדרך נכונה, בריאה ויעילה.

להרשמה ולמידע נוסף
מלאו פרטים
*
שם פרטי ושם משפחה
*
טלפון
*
עיר / יישוב מגורים
*
אימייל
שלח
להרשמה ולמידע נוסף
מלאו פרטים
*
שם פרטי ושם משפחה
*
עיר / יישוב מגורים
*
טלפון / אימייל
שלח
מאמני כושר לפי איזורים
מתכוני בריאות