אימון אירובי
במאמר זה תקבלו את כל המידע על אימון אירובי, איך לעשות את זה נכון, מהם סוגי האימונים הארוביים כמה ואיך צריך להתאמן? וטיפים ממאמן כושר אישי לשריפת קלוריות ושומן.
אימון אירובי

אימון אירובי הוא אימון פיזי הגורם לעליה בדופק של מעל 60% מהדופק המרבי אצל המתאמן, דופק מרבי מוגדר באופן סטטיסטי כ- 220 אצל גברים ו- 226 אצל נשים

אימון אירובי הינו הפעלה של השרירים בגוף הגורמים להפעלת מערכת הדם והריאות ומטרתה לקחת אנרגיה ממאגרי האנרגיה, השומן, הסוכר והפחמימות בגוף ולגרום להוצאתם מהגוף.

לאימון אירובי ישנה השפעה ישירה על הוצאת קלוריות ושריפת שומן בזמן שמקפידים על מאזן קלורי שלילי (כמות הכנסת הקלוריות לגוף לעומת כמות הוצאה של קלוריות מהגוף).
בנוסף אימון אירובי גורם לעליה בקצב חילוף החומרים שגורמת לשריפת קלוריות מוגברת מהרגיל גם בזמן מנוחה (שינה למשל).

אדם שמתאמן באימון אירובי נוטה לשפר את כל איכות החיים שלו כיוון שאנשים מתאמנים נוטים להקפיד יותר על תזונה שינה וברבה פעמים גם הימנעות מעישון ואלכוהול ובעקבות כך הדימוי העצמי משתפר.

אדם הרוצה לרדת במשקל וישלב אימון אירובי יחד עם תזונה נכונה יאבד משקל ושומן, ישמור ויחזק את מסת השריר שלו, ביחס לאדם שעושה דיאטה ללא פעילות גופנית שאז הוא מאבד אחוז נכבד ממשקל השריר שלו בגוף.

לאימון אירובי יתרונות והשפעות רבות על גופינו

סיבולת לב ריאה - בכל פעימה של הלב, מוזרם יותר דם לגוף, קוטר וגמישות העורקים גדלים ולכן זרימת הדם גדלה. משמעות הדבר שיש יותר חמצן לשרירים ובכך הם מנצלים טוב יותר את האנרגיה.

ריאות יעילות יותר - התוצאה של ריאות יעילות היא ניצול טוב יותר של חמצן לגוף והיכולת להגדיל את נפח האוויר בזמן של מאמץ.

השפעה על הבריאות

הסיכון לחלות במחלות לב קטן יותר אצל מתאמנים המתמידים בפעילות מתונה של חצי שעה מידי יום.

תורם לשריפת קלוריות ישירה ולעליה בחילוף החומרים בגוף וכתוצאה מכך לירידה במשקל ושמירה על משקל גוף תקין.

ירידה בלחץ דם אצל אנשים הסובלים מיתר לחץ דם ושמירה על לחץ דם תקין לכל אדם.

עליה במצבורי הגליקוגן בשריר יגרום למתאמן להתאמן לאורך זמן ארוך יותר ושיפור גדול יותר של הכושר הגופני.

שיפור במצבי דיכאון ויצירת מצב רוח חיובי בעקבות אנדורפינים שמשתחררים במוח בזמן האימון וגורמים להרגשה טובה.

הורדה של הכולסטרול הרע ועליה בכולסטרול הטוב (שתפקידו לפנות את הכולסטרול הרע מהעורקים אל הכבד).

מפחית סיכון לחלות בסוכרת סוג 2 ועוזר לאנשים סוכרתיים לאזן את רמת הסוכר בדם.

מחקרים גילו שאנשים העוסקים בפעילות אירובית מפחיתה את הסיכון לחלות בסרטן המעי.

הגדל ת צפיפות מינרליים באימון כנגד משקל הגוף גורמת לעלייה בצפיפות העצם.

יותר חמצן זורם למוח ובכך יש שיפור מנטלי וישנה עליה בשיפור הריכוז והחשיבה.

מהם סוגי האימונים שמוגדרים ארוביים

הליכה, שחיה, ריצה, רכיבה על אופניים וכדומה.

אז כמה ואיך צריך להתאמן

רצוי להתאמן בין 3 ל- 5 פעמים בשבוע בטווח זמן של בין 30-60 דקות בכל פעם.
אנשים שלא מאומנים צריכים להתחיל בהדרגה ובאופן מבוקר ורצוי לקחת מאמן כושר אישי לצורך כך, שיכוון אתכם לתוצאות ויעזור לכם לשפר את הכושר הגופני באופן מבוקר.
תוכל להזמין מאמנת כושר אישית או מאמן כושר אישי לבניית תוכנית אירובית לשיפור סיבולת לב ריאה, לירידה במשקל ובאחוזי שומן.

להרשמה ולמידע נוסף
מלאו פרטים
*
שם פרטי ושם משפחה
*
טלפון
*
עיר / יישוב מגורים
*
אימייל
שלח
להרשמה ולמידע נוסף
מלאו פרטים
*
שם פרטי ושם משפחה
*
עיר / יישוב מגורים
*
טלפון / אימייל
שלח
מאמני כושר לפי איזורים
מתכוני בריאות